Pages

Saturday, March 31, 2012

Minu lugu välismaale õppima asumisest

Long time no see!
Ma pole väga kindel, et keegi siin enam käibki ning Taani elust pole mul hetkel õrna aimugi, kuid mõtlesin kirjutada ühe julgustava postituse sellest, kui palju annab välismaal õppimise kogemus.

Minu lugu algas 2010 aasta märtsis tänu sellele, et avasin ühe spam meili. Teate ju küll seda hunnikut andmete välja jagamist Teeviida ajal, et saada infot kõige põneva kohta, kus oleks võimalik õppida jne. Nii ma siis saingi hunniku meile oma spam meilile ja alati kustutasin need automaatselt ära, kuid siis saabus üks päikeseline päev, kui ma millegipärast avasin ühe meili minule.com'ilt. Ma pole kindel, kas see organisatsioon enam väga tegusalt õpilaste välismaale õppima saatmisega tegelebki, kuid minule olid nad igaljuhul suureks toeks. 
Tegelikult polnud mul kunagi mõtteski, et kohe peale keskkooli välismaale õppima läheksin. Suurel osal kindlasti mu hirmu pärast ingliskeele pärast, mida ei suutnud ma keska ajal ka tundides suust kuidagi välja pigistada.
Mingil imelikul põhjusel ning minule.com'i inimeste julgutaval toel otsustasin siiski nädal enne kandideerimistähtaega ennast käsile võtta ning selle protsessi läbi teha, kaotada polnud ju midagi ning ega selles kandideerimiseski midagi rõhuvalt rasket ei olnud: motivatsioonikiri, soovituskirjad, hinneteleht, ingliskeele test ja sellega asi esialgu piirduski. 
Seejärel jäi see teema sinnapaika ning kuid hiljem sain teate, et mõned õppejõud tulevad Taanist mind intervjueerima. See pani jalad kõvasti väristama, kuid võtsin katsumuse vastu ja sain hakkama. Peale lõpuhinnete ning eksamitulemuste saatmist olingi järsku kooli sisse saanud ning mu mõttemaailm ei tahtnud kohe kuidagi sellist toredat pakkumist kõrvale jätta, eriti arvestades fakti, et Eestist ei suutnud ma endale ühtegi eriala leida, millest oleksin 100% vaimustuses olnud. Vastupidiselt sellele tundus Taanis pakutav Multimedia Design and Communication super huvitavana. 

Järsku avastasingi ennast Taanist. Esialgu suurt vaimustust muidugi polnud, sest õiget elamist mul seal polnud, inglise keele hirm oli endiselt mu hinges ning muidugi tundsin ka üsna suurt koduigatsust, sest see oli siiski esimene kord elus nii pikaks ajaks kodust eemale minna ilma lähemate sõprade ja toetava pereta minu kõrval. 
Peale mõnda aega raskeid kodu otsinguid, inglise keelega sõbrustamist ning kooli ja inimestega tutvusmist hakkas asi siiski paremuse märke näitama. 
Teate ju küll seda tunnet, kui tahaks alla anda, sest kõik on nii valesti, kuid siis ütleb mõistus, et võta ennast kokku, enam hullemaks ei saa ju minna! Ja nii oligi, sellest hetkest hakkas mu elu siiani suurim seiklus, mis tegi mind väga palju iseseisvamaks, õpetas elu ja avas mulle uksed tutvumaks uute inimeste ja kultuuridega. 

1,5 aastat Taanis õppimist tõi mu silmi sära, hinge palju uusi huvitavaid inimesi ning muidugi ka kogemusi, milleks ma valmis polnud, kuid mis ongi need, mis õpetavad elama ning lisavad põnevust igapäevaellu! Praegu tagasi vaadates on just need inimesed, rahvusvahelised sõbrad ja tuttavad, mulle nii palju õpetanud, ilmselt rohkemgi veel kui kool, kuid ka Taani koolisüsteemiga tutvumine ning erinevate uute ja huvitavate õppimismeetodite nägemine on mulle väga palju andnud.

Osa inimestest, kes on välismaal õppimise minu jaoks väga eriliseks teinud:

Kool, mis on andnud mulle nii palju uusi ja huvitavaid võimalusi:

Video sellest, millisena mina näen Taanis õppimist:


Teine osa minu loost on see, kuidas ma siia, Tansaaniasse, sattusin. Peale kolmandat semestrit Taanis oli aeg praktikale minna ning mul olid tagataskus avatud võimalused minna nii Amsterdami kui ka Kopenhaagenisse, kuid mingil imelikul põhjusel tahtsin ma ennast siiski proovile panna ja vaadata, kas mul õnnestuks ka Tanzaaniasse praktikakoht muretseda. Olles ainuke Tansaania esimesel tutvustaval loengul, kes ütles kindla "EI" sellele võimalusele, avastasin siiski peagi, et kandideerimisega ei kaota ma ju midagi ning ühel hetkel olingi seitsmendas taevas, et ma lihtsast uudishimust vähemalt kandideerisin, sest kui aus olla, siis see on mu teine parim valik peale selle emaili avamist märtsis, mille ilmselt siiani teinud olen. 
Ma sain selle praktikakoha, taotlesin ka stipendiumi koolist, olin väga tänulik enda toetavale perekonnale ning peagi avastasingi ennast Aafrikast, keset inimesi, keda ma polnud kunagi varem näinud, keset kultuuri, mis ei sarnane lähimalgi määral Euroopa omale ning keset seiklusi, mida lihtsalt pole võimalik sõnadega kirjeldada. Seiklustest Tansaanias saate ka lähemalt lugeda SIIT.

Uus  imeline kultuur, inimesed, seiklused ja katsumused Tansaanias:










Minu kallid ja toetavad vanemad:


Kokkuvõtlikult: Kui ma ei oleks kunagi avanud ühte meili, võtnud vastu katsumust, tulnud Taani õppima, üritanud ennast proovile panna ning Tanzaaniasse tuleku pakkumist kaalunud, siis ei oleks ma kindlasti see, kes ma olen täna. Ma olen kindel, et ma tulen ühel päeval Eestisse tagasi, kuid ma tean ka väga kindlalt, et selleks hetkeks olen ma nii palju uusi kogemusi saanud, et seda ei kaalu üle mitte miski muu. Seega, väikestest sammudest sõltub väga palju su elus, ära karda teha neid väikeseid samme, pane ennast proovile, alusta juba täna ja sa ei kahetse!

Ma loodan, et äkki annab minu lugu julgustust ka kellegile teisele, kes pole päris kindel, mida enda eluga peale hakata ning kuidas enda unistused täide viia. Küsimuste tekkimisel võite minuga ühendust võtta - liina507@hot.ee

Who lives sees, but who travels sees more!

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” Mark Twain

Nägude ja tegudeni! 

No comments: