Pages

Wednesday, July 10, 2013

Hiina lapsed koolis, varjudega rollerid, minu welcome dinner ning õhtune tants ja trall parkides

Esiteks räägin siis sellest, et mu korterikaaslane on tore hisplaanlane Alex, kes on juba 7aastat hiina keelt õppinud ning aastakese siin elanud. Ta on mulle siiani super palju infot jaganud ja igati abiks olnud.
Eilne hommik algaski siis sellega, et kimasime Alexiga ratastega keeltekooli. Liiklus on üsna kaootiline ja meenutab natuke Tansaania liiklust, kuid teed on väga heas seisus ning laiad + paljudes kohtades on ratastele eraldi rada ka olemas. Keeltekooli jõudes käisin Alexiga kolmes tunnis kaasas ja vaatasin, kuidas ta väikseid jõnglasi õpetab, seejärel andsin ka ise ühe tunni, mis ei kukkunud küll kõige paremini välja, kuid asi on ju veel algstaadiumis. See, et ma hiina keelt ei oska, on tundide andmise juures vast kõige raskem osa. 
Hiina lapsed koolis:


Natuke pilte linnast ka:



Kõik naised ja ka mehed kannavad vihmavarje peakohal, sest temperatuur on ju üle 35 kraadi ja pidevalt päike:



Hästi palju liigub tänavatel selliseid rollereid, millel on kõigil varjud peal:

üks onuke oma varjuga:

See on siis see tänav, kus ma elan. Tundub suht ghetto, aga tegelikult on üsna turvaline kant:

Mu velo. Uhkem, kui taani oma, aga Saaremaa ratastest ikka kõvasti kehvem:

Meie köök:


Peale hommikusi tunde käisime Alexi ja paari hiina pliksiga kuskil kohalikus kohas söömas. Tuletasin meelde, kuidas pulkasid kasutada ning nautisin juurvilju riisiga. Pärastlõunal läksin tagasi keeltekooli ning vaatasin kuidas hiinlane Alice tunde andis. Hiljem baikisin üksi koju ja ohh üllatust, ei eksinudki seekord ära! Kui Alex koju jõudis oli ta halvas tujus ja nõudis, et me KFC'sse läheksime. Nii me siis tegime, tänu sellele nägin veel suurt osa kesklinnast ka.

Põhi-Lõuna-Ida-Lääs ristmik:

Huvitav asi kesklinnas oli rataste parkimine. Panime oma rattad lukku, maksime kohalikule tädile 1 v 2 jüaani ja saime pileti vastutasuks. Peagi saime Lu'lt kõne, et varsti hakkab mu welcome dinner keeltekooli kõrval, nii siis baikisimegi tagasi keeltekooli, et teistega kohtuda ja õhtusöögile minna.

Mina ja Alex restorani ees:

Söögilauas! 
Esiteks olid kilesse pakitud igale inimesele nõud, mida me siis avama hakkasime. Seejärel toodi kuum vesi ja kõik loputasid oma nõud üle. Ja siis saabus supi moodi asi, millele järgnes apppiii kui palju sööki, ma ei teagi, mis seal kõik oli, aga riisipallid, maisitõlvikud - mu lemmik!!!, palju erinevat liha - seda ma seekord ei maitsnudki, riisipannkoogid - üsna huvitavad, erinevaid juurvilju, seeni, kapsast, krabid - mille jaoks toodi lauda ka kilest kindad ja kõik hakkasid seda siis urgitsema... krabid olid super head! Minu kindel õhtu lemmik kohe. Lisaks oli veel mingeid toite tofuga ja tundmatuid juurvilju. 
Kõrvale jõime sooja vett, mis oli samuti kummaline, kuid see sobis isegi täitsa hästi.
Ja nii me siis istusimegi seal mitu mitu tundi ja jutustasime kõigest.

Ma ei mäleta kõigi nimesid, aga üritan siiski kirja panna. Paremalt siis: Mina, Lu, ???, Linda, Mary, Alice, ??? , keeltekooli juhataja Viki, Lily ja Lucy.



Õhtusöögilt ratastega koju baikides nägin tänaval hulganisti tantsijaid ning siis soovitas Alex, et me võiksime ühele lähedal asuvale suurele väljakule minna. See oli super võimas, mis seal toimus! Tuhanded hiinlased tantsisid erinevaid tantse erineva muusika saatel... paljud hüppasid keksu või mängisid muid huvitavaid mänge, lisaks oli neid, kes laulsid või erinevaid pille mängisid. Peale selle oli seal veel väga palju võrkkiiki, kus inimesed lihtsalt lebasid ja muusikat nautisid. Alex rääkis, et mõnikord on ka palju inimesi, kes maalivad. Kuna väljas oli pime, siis ma iphone'iga häid pilte ei saanud, kui midagi natuke ikka:


Täna hommikul pidi mul kell 8 internship meeting olema kontoris, aga nagu välja tuli ootas Lu mind hoopis keeltekoolis. Hiinlastega ongi tegelikult see, et nad mainivad midagi möödaminnes korraks ja rohkem seda enam ei mainita. Sama oli ka eilse õhtusöögiga, kuna ma kuskilt korra olin kuulnud, et vist tuleb welcome dinner ja eile koolis ütlesid kõik, et see you tomorrow! siis ma eeldasingi, et no ju see jääb siis ära. Aga vot sulle lops, see toimus siiski. 
Ühesõnaga baikisin hommikul siis jälle keeltekooli, kus andsin ühe tunni. See läks juba paremini kui eilne, kuid kaks last läksid tülli omavahel ja hakkasid nutma, see on vist üsna tavaline nendes tundides. 
Hiljem võeti mind veel kaasa lasteaia tundi... jõnglased olid kohutavalt armsad, aga liigagi hüperaktiivsed. Peale seda oli mul siis lõpuks praktika meeting. Sellest siis nii palju, et praktikaga alustan esmaspäeval ja praktika kestab peaaegu 3kuud. Esimesed 5nädalat olen kindlasti Xiantaos, kuid seejärel võib juhtuda, et satun pandade lähedale Chengdu'sse ning hiljem äkki ka Taivani piiri äärde. Miski pole kindel, kuid ma olen igati avatud ühest kohast teise kolimisele ja uute kohtade nägemisele. Lisaks sellele annan järgnevad 5nädalat hommikuti paar tundi hiina lastele, et natuke raha teenida (3nädalat on rohkem tunde ja viimased 2nädalat pean ainult paar üksikut tundi andma). Kõik pärastlõunad või õigemini alates 12.00'st teen siis praktikat. Muideks kõik toimub 6korda nädalas ehk siis pühapäev on ainuke vaba päev. Hiina keelega alustan esmaspäeval ning seda hakkab siis olema 3 korda nädalas 2tundi. See mahub ka kõik veel hommikusse ära. 

Huvitav on see, et üks grupp, kellele ma täna tunde hakkan andma (1,5h pärast ongi juba esimene tund) on 4hiinlast, kes on kõik 15-aastased ja räägivad juba ilusti inglise keelt. Nendele tundide andmine ongi vaid rääkimine, arutleme kultuuri ja eluliste küsimuste üle + ma saan neile intervjuusid teha ja neid koolist välja viia, kui soovin. Tundub super lahe! Ootan seda juba täiega! Tänaseks olengi ette valmistanud, et räägime pandadest ja hiljem keskkonnast ja sellest, kuidas grillimine hiina tänavatel õhku kahjustab ning kas see on õige, et hiina valitsus peaks selle keelustama ning samal ajal kahjustavad ju vabrikud märksa rohkem õhku... 

Aga oki, mul on natuke veel vaja ette valmistada.. hakkas kiire! Nägudeni ja nautige suve mu armsad! 

Siiani mu lemmikjook Hiinas - natuke magus piim vms:

Tänane lõuna... juhhei riis jälle! Parempoolses kausis on ka vürtsised kartulid, mis maitsesid üsna hästi. Hiinlased joovad söögi peale riisist üle jäänud vedelikku, mina veel selleni jõudnud pole:

Tsauki pauki! :)

No comments: